Noril

Google Tag Manager – jak korzystać?

Analiza

Google Tag Manager to niewątpliwie wspaniałe narzędzie, zyskujące coraz większą popularność.

Jeśli chcesz bardziej precyzyjnie mierzyć ruch na stronie oraz w wygodny sposób zarządzać wszelkimi skryptami ten artykuł powinien Cię zainteresować.

Dowiesz się tutaj co to jest menedżer tagów, jakie daje korzyści oraz poznasz na bazie praktycznego przykładu, jak skonfigurować zdarzenie umożliwiające mierzenie konwersji z kliknięć w telefon w witrynie. Stworzone zdarzenie wykorzystamy w Google Analytics tworząc konwersję.
Czytaj dalej “Google Tag Manager – jak korzystać?”

Noril

Co to jest Google Analytics?

Analiza

Jeśli jesteś posiadaczem witryny internetowej, zapewne interesuje Cię kto, skąd i jak trafił na Twoją stronę.

W zależności od branży możemy być zainteresowani różnymi aspektami, ale pytania zadawane przede wszystkim to:

  • z jakiego miasta mamy najwięcej klientów?
  • z jakiego źródła mamy najwięcej ruchu
  • które materiały na naszej stronie są najbardziej wartościowe?
  • w jakim wieku i jakiej płci są osoby odwiedzające?
  • jakie źródło ruchu przynosi nam najwięcej korzyści biznesowej?

Odpowiedzią na te pytania są systemy do mierzenia i analizowania ruchu na stronach internetowych.
Czytaj dalej “Co to jest Google Analytics?”

Noril

Teksty SEO, czyli jak skutecznie wypozycjonować stronę www

Copywriting
writer-3354848_1280

Tekst na stronie internetowej powinien być interesujący z punktu widzenia odbiorcy. Merytoryczne i starannie opracowane treści pozwalają internautom zapoznać się z proponowanymi przez nas usługami czy artykułami, co nie pozostaje bez znaczenia, jeśli chodzi o wskaźniki konwersji. Drugim, kluczowym czynnikiem przy projektowaniu treści na strony www jest optymalizacja tekstu pod kątem wyszukiwarek. Niezbędna do tego jest znajomość SEO, albowiem to właśnie teksty SEO (o ile napisane są w odpowiedni sposób), mają duży wpływ na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania Google.
Czytaj dalej “Teksty SEO, czyli jak skutecznie wypozycjonować stronę www”

Noril

Co zmienił nowy wygląd stron na Facebooku?

Social media
komputer-facebook

Już opadł kurz po zmianach w wyglądzie fanpage’y, wprowadzonych przez Facebooka, więc spokojnie można się zabrać za podsumowanie całego zamieszania spowodowanego przez tę nowinkę. A zamieszanie było spore, jak zawsze, kiedy wprowadzane zostają bardziej drastyczne zmiany. Oczywiście równie szybko krytyczne głosy ucichły, dziś każdy już się w miarę przyzwyczaił. Dlatego mamy idealną porę na krótką analizę zmian w wyglądzie stron firmowych na Facebooku.

Czytaj dalej “Co zmienił nowy wygląd stron na Facebooku?”

Noril

Google jeszcze mocniej stawia na mobile

Optymalizacja, Pozycjonowanie, SEO/SEM
Nadchodzi Mobilegeddon II

Ruch mobilny stale zyskuje na znaczeniu – użytkownicy Internetu coraz częściej przenoszą się z komputerów na smartfony i tablety. Urządzenia mobilne z każdym miesiącem poprawiają swoją funkcjonalność, dostęp do Internetu możemy mieć praktycznie z każdego miejsca w Polsce. To sprawia, że strony internetowe powinny być dostosowane do telefonów komórkowych. Jeśli nadal nie posiadacie responsywnej witryny, być może już niedługo Google pomoże Wam w podjęciu decyzji o dostosowaniu swojej strony do urządzeń mobilnych.

Czytaj dalej “Google jeszcze mocniej stawia na mobile”

Noril

Rewolucja na Twitterze mniej radykalna

Social media
Zmiany na Twitterze mniej radykalne

Jakiś czas temu pisałem o planowanych zmianach na Twitterze. Teraz wiemy znacznie więcej niż dwa miesiące temu. Wnioski? Nie jest tak radykalnie jak miało być, ale wciąż musimy poczekać na poważniejsze kroki osób zarządzających Twitterem. Na razie powolutku wprowadzane są zmiany dotyczące chronologii wpisów, jednak wciąż to użytkownik może zdecydować czy chce widzieć tweety po kolei, czy segregowane przez algorytmy.

Czytaj dalej “Rewolucja na Twitterze mniej radykalna”

Noril

PageRank – czy to już koniec?

Pozycjonowanie, SEO/SEM
Koniec PageRanku

PageRank jest algorytmem, który od wielu lat był wykorzystywany przez Google oraz osoby pracujące w branży SEO. Teraz PageRank przestał mieć większe znaczenie, ponieważ algorytm stał się po prostu zbyt mało dokładny. Liczba czynników wpływająca na pozycję danej strony w wyszukiwarce Google stale się zwiększa, więc PageRank w pewnym stopniu umarł śmiercią naturalną. Wciąż będzie zapewne wykorzystywany przez Google’a, ale jako jeden z wielu, a nie główny wskaźnik określający “siłę” konkretnej witryny.

Czytaj dalej “PageRank – czy to już koniec?”

Noril

7 powodów, dla których musisz mieć bloga

Copywriting
blog_inspiracja

Kiedyś blog kojarzony był z internetowym pamiętnikiem, na którym młodzież zapisywała swoje przemyślenia i życiowe historie. Dziś ta forma ewoluowała i stała się świetnym narzędziem dla specjalistów oraz ekspertów, którzy blogując, tworzą coś na kształt internetowej, jednoosobowej gazety. Teraz firmowy blog to już normalność, setki firm w Polsce posiada taką zakładkę na swojej stronie. Przedstawiamy 7 powodów, dla których warto założyć bloga dla swojej marki.

Czytaj dalej “7 powodów, dla których musisz mieć bloga”

Noril

Nie widać Cię na Facebooku? Wyjaśniamy dlaczego!

Social media
Notebook nie widać mnie na Facebooku

“Najważniejszym celem fanpage’a jest zdobywanie jak największej liczby fanów. Im więcej tym lepiej, bo przecież wygląda to świetnie”. Ten mit jest często spotykany, ale, jak większość mitów, nie ma zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Takie myślenie ma sens jedynie wtedy, gdy zdobędziemy masy polubień dzięki mądrym i zaplanowanym działaniom. W innym wypadku możemy przestać być widoczni.

Czytaj dalej “Nie widać Cię na Facebooku? Wyjaśniamy dlaczego!”