Na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja?

Analiza widoczności konkurencji (inaczej: analiza słów kluczowych konkurencji) to doskonała metoda na ulepszenie strategii pozycjonowania strony internetowej. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakich słów kluczowych używają Twoi branżowi rywale – ten artykuł jest dedykowany właśnie dla Ciebie. Przedstawimy najlepsze narzędzia do sprawdzania słów kluczowych konkurencji. Omówimy ich działanie i podpowiemy, jak je poprawnie wykorzystać. Miłej lektury!

Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji? – 5 sposobów

Sprawdzenie konkurencji pod kątem słów kluczowych jest aktualnie absolutnym must-have, jeśli chodzi o utworzenie skutecznej strategii pozycjonowania. Pomocne w tym przypadku będą zarówno darmowe. jak i płatne narzędzia, m.in.:

  • Planer Słów Kluczowych,
  • Ahrefs,
  • Majestic SEO,
  • Ubersuggest,
  • Senuto.

W zależności od naszych wymagań, słowa kluczowe konkurencji sprawdzimy także dzięki SEMSTORM. Jeśli natomiast chcemy zrobić to bez wykorzystania instrumentów analitycznych – możemy użyć kodu źródłowego strony. Poniżej przedstawiamy, jak skutecznie analizować słowa kluczowe konkurencji. Omawiamy konkretne sposoby i narzędzia pozwalające zweryfikować wspólne słowa kluczowe.

Analiza konkurencji – jak sprawdzić zestaw fraz kluczowych konkurencji?

Analizy słów kluczowych możemy dokonać m.in.:

Na szybko – w kodzie strony

Sprawdzenie słów kluczowych w kodzie strony jest łatwe. Wynika to z prostego powodu – pozycjonowane serwisy udostępniają swoje frazy kluczowe w sekcji <head> witryny. Aby je odnaleźć, należy wejść na daną stronę w wynikach wyszukiwania Google, wejść na nią i kliknąć w dowolne miejsce prawym przyciskiem myszy, a następnie wybrać funkcjonalność „Zbadaj” lub „Kod źródłowy”.

Słowa kluczowe w kodzie strony

Źródło: Noril

Każdy element, który został zawarty pomiędzy <head> i </head> jest bardzo ważny. Oprócz tego, że możemy odkryć nowe słowa kluczowe, na które pozycjonuje się konkurencja, sprawdzimy dodatkowo meta tagi (title i description) wybranych stron internetowych.

Za darmo – używając Planera Słów Kluczowych Google

Analizy konkurencji możemy dokonać także dzięki Planerowi Słów Kluczowych Google. W jaki sposób? Na początku zalogujmy się do narzędzia i podajmy URL interesującego serwisu, wybierając kolejno: Poznaj nowe słowa kluczowe -> Zacznij od witryny.

Analiza słów kluczowych konkurencji w narzędziu Google Keywords Planner

Źródło: Google Keyword Planner

Sprawnie i bezpłatnie – w Ubersuggest

Uważamy, że narzędziem bardzo pomocnym w analizie konkurencji jest Ubersuggest. Dzięki temu instrumentowi możemy się z łatwością dowiedzieć, które z podstron danego serwisu mają potencjał na wygenerowanie wysokiej jakości, kalorycznego ruchu organicznego.

Sugestie słów kluczowych z narzędzia Ubersuggest

Źródło: Ubersuggest

Gdy wykonujemy analizę konkurencji, rekomendujemy wykorzystać sekcję „Keywords”. Dzięki niej sprawdzimy zestawienie słów kluczowych dla wybranej witryny.

Bardzo dokładnie – w SEMSTORM

Konkurencję warto analizować także za pomocą narzędzi tj. SEMSTORM. Opcja weryfikacji fraz kluczowych serwisów konkurencyjnych jest co prawda płatna, ale bardzo dokładna. Dzięki temu sprawdzisz, z kim rzeczywiście rywalizujesz w wyszukiwarce Google (konkurencja biznesowa nie zawsze jest tą z wyszukiwarki).

Analiza konkurencji w SEMSTORM

Źródło: Semstorm

Weryfikując wszystkie konkurencyjne serwisy – za pomocą Senuto

Senuto do analizy fraz oferuje moduł dedykowany prześwietlaniu konkurencji. Pozwala on sprawdzić kompletną listę słów kluczowych konkurentów.

Analiza słów kluczowych w wynikach organicznych za pomocą Senuto

Źródło: Senuto

W zależności od naszych potrzeb Senuto może wskazać m.in.:

  • liczbę słów kluczowych, na które pozycjonuje się konkurencja pod kątem SEO,
  • porównanie konkurentów w Google,
  • potencjał SEO wybranych serwisów,
  • najważniejsze słowa kluczowe konkurencji,
  • adres strony z daną frazą kluczową.

Na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja? – podsumowanie

Naszym zdaniem Senuto i Semstorm są jednymi z najlepszych narzędzi do weryfikacji słów kluczowych. Alternatywnie można jednak sprawdzić frazy w Google Keywords Planner (darmowe narzędzie) oraz Ubersuggest. Polecamy również weryfikować słowa ręcznie – sprawdzając je w kodzie źródłowym.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce weryfikacji słów kluczowych konkurencji!

#1 Jaki jest najlepszy sposób na sprawdzenie słów kluczowych konkurencji?

Każdy sposób wymieniony w dzisiejszym artykule jest bardzo użyteczny. Aby sprawdzić dowolne słowo kluczowe konkurencji, wystarczy wykorzystać m.in. Ubersuggest, Senuto, Google Keywords Planner lub sprawdzić słowa kluczowe na stronie ręcznie (za pomocą kodu źródłowego). Dzięki temu mamy możliwość przeanalizowania konkretnych danych dot. treści znajdujących się w witrynach naszych branżowych rywali.

#2 Jakie są darmowe narzędzia do sprawdzania stron konkurencji pod kątem fraz kluczowych?

Jednym z najlepszych, dostępnych na rynku narzędzi do weryfikacji konkurencji udostępnionych za darmo są: Ubersuggest oraz Google Keywords Planner.

Z tego artykułu dowiedziałeś się:
  • jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji;
  • jaki jest najlepszy sposobów na sprawdzenie słów kluczowych konkurencji;
  • jakie są darmowe narzędzia do sprawdzania stron konkurencji pod kątem fraz kluczowych.
Źródła:
  1. https://www.v9digital.com/insights/how-to-find-competitors-keywords/
  2. https://www.wordstream.com/blog/ws/2017/11/09/competitor-keywords
  3. https://www.seoblog.com/free-check-competition-keyword/
  4. https://ahrefs.com/blog/keyword-competitive-analysis/
  5. https://neilpatel.com/blog/the-simple-but-effective-guide-to-keyword-competition-analysis/
  6. https://www.semrush.com/blog/competitor-keywords/
  7. https://www.delve.ai/blog/check-competitor-keywords