Media społecznościowe, obok pozycjonowania strony w Google są dziś dla marketerów jednym z ważniejszych kanałów komunikacji z klientami. Za pośrednictwem różnych platform można promować produkty i samą markę, budować lojalną społeczność, angażować odbiorców i wchodzić z nimi w interakcje. Aktywność we wszystkich możliwych kanałach nie jest jednak najlepszym rozwiązaniem. Aby działania przynosiły pożądane rezultaty, trzeba wiedzieć, z jakich kanałów najchętniej korzystają potencjalni klienci. Do komunikacji marki wykorzystują przeważnie takie platformy jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy coraz bardziej popularny TikTok. A czy warto korzystać z Twittera? Dużo osób nie dostrzega potencjału tweetowania, tymczasem wchodzenie w interakcje z użytkownikami za pośrednictwem tej platformy może przynieść naprawdę sporo korzyści. Jak zatem skutecznie tweetować, jak tworzyć posty i jaki jest limit znaków dla postów na Twitterze w 2021 r.?
Ile znaków może mieć post na Twitterze? Limit znaków w 2021
Twitter pozwala szybko komunikować się z odbiorcami, monitorować konkurencję i to, jak mówi się o marce. Charakterystyczne dla tej platformy społecznościowej są dość krótkie i zwięzłe posty, najczęściej opatrzone hashtagami, które zwiększają szansę na dotarcie do grupy docelowej. Pierwotnie limit znaków na Twitterze wynosił 140. W 2017 roku został dwukrotnie zwiększony. Obecnie limit znaków wynosi 280. Warto jednak spojrzeć na statystyki, według których jedynie 5% tweetów jest dłuższych niż 190 znaków, a tylko 1% osiąga maksymalny limit. Długie posty o dużej liczbie znaków nie są więc czymś, co sprzyja komunikacji na Twitterze. Ile zatem znaków powinien optymalny post? Chociaż Twitter pozwala na publikowanie wpisów o długości 280 znaków, w praktyce rzadko wykorzystuje się maksymalny limit, a dobra długość pojedynczego tweeta to ok. 70 – 100 znaków.