Pozycjonowanie Gdańsk

Pozycjonowanie jest aktualnie jednym z najpopularniejszych rozwiązań promocyjnych online. Proces ten dotyczy głównie wyszukiwarki Google – według statystyk Statcounter Globalstats obecnie korzysta z niej aż 91,9% wszystkich użytkowników internetu. Pozostałe pozycje w rankingu zajmują: DuckDuckGo, Yahoo!, Baidu, Bing oraz Yandex, stanowiąc zaledwie 8,1% popularności. Z doświadczenia możemy stwierdzić, iż pozycjonowanie Gdańsk, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization) ukierunkowane na konkretną lokalizację pozwoli pozyskać dodatkowych i co najważniejsze – zdecydowanych klientów, którzy będą regularnie zasilali budżet Twojego przedsiębiorstwa.

Pozycjonowanie stron Gdańsk

Pozycjonowanie stron Gdańsk, czyli proces optymalizacji witryn internetowych obejmujący działania on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza serwisem). Na pozycjonowanie składa się: przeprowadzenie audytu SEO, stworzenie strategii pozycjonerskiej, optymalizacja treści, optymalizacja techniczna oraz link-building.

Dzięki pozycjonowaniu ukierunkowanemu na Gdańsk w zwiększysz ruch na stronie pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania (w formie tekstowej), staniesz się widoczny w Mapach Google oraz katalogach (np. Olx, Booksy, Groupon). Poniżej przedstawiamy przykład lokalnych wyników wyszukiwania:

Wygląd wyników wyszukiwania w Google po frazie "salon tatuażu Gdańsk"
Wyniki organiczne przedstawiające wyszukiwania na frazę dot. pozycjonowania lokalnego.

Komu dedykujemy pozycjonowanie stron Gdańsk?

Pozycjonowanie Gdańsk dedykujemy każdemu przedsiębiorcy działającemu lokalnie. Z doświadczenia możemy stwierdzić, iż skorzystają na tym przede wszystkim:

  • salony kosmetyczne,
  • lokale gastronomiczne,
  • fryzjerzy,
  • osiedlowe sklepy (np. spożywcze),
  • mechanicy.

Warto również wspomnieć, iż pozycjonowanie stron www Gdańsk to „strzał w dziesiątkę” dla wszystkich osób, które w celu świadczenia konkretnych usług dojeżdżają do klientów, m.in.:

  • firmy remontowe,
  • hydraulicy,
  • elektrycy,
  • korepetytorzy,
  • masażyści.

W zależności od indywidualnych potrzeb naszych klientów oferujemy standardowe pozycjonowanie (w wynikach wyszukiwania w formie tekstowej) lub zwiększamy widoczność również w Mapach Google (poprzez pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma) oraz katalogach.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk?

Pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk to przede wszystkim wzrost widoczności strony w wyszukiwarkach, a co za tym idzie większy ruch w witrynie skutkujący wysokim współczynnikiem konwersji (np. w postaci skorzystania z usługi, zapisu do newslettera, rezerwacji szkolenia lub odbioru darmowego e-booka) i znacznie niższym wskaźnikiem odrzuceń (tzw. bounce rate).

Eksperci Noril.pl po przejęciu projektu do pozycjonowania usuwają zazwyczaj zbędne frazy kluczowe, które powodują wyświetlenia i nie dają kliknięć w celu znacznego podniesienia współczynnika klikalności (tzw. CTR – Click Through Rate) oraz ruchu w witrynie (na poniższym wykresie widać, że ruch na stronie klienta podnieśliśmy aż trzykrotnie w ciągu kilku miesięcy).

zrzut ekranu z Google Search Console - wzrastający wykres
Efekty kilku miesięcy pozycjonowania ukierunkowanego na Gdańsk uzyskane przez ekspertów Noril.pl

Pozycjonowanie stron www Gdańsk – zalety

Zalety, jakie niesie za sobą pozycjonowanie stron www Gdańsk to m.in.:

  • wzrost ruchu na stronie,
  • możliwość zbudowania świadomości marki,
  • sposób na lepsze poznanie klientów,
  • większy zysk dla firmy,
  • niskie koszty długoterminowe,
  • długotrwałe rezultaty pozycjonowania,
  • mierzalne efekty,
  • wysoki stopień zwrotu z inwestycji,
  • możliwość dopasowania budżetu SEO do własnych preferencji.

Pozycjonowanie Gdańsk pozwala pozyskać klientów, którzy chcą skorzystać z danej usługi w tej chwili (np. szukających restauracji lub baru obiadowego). Dzięki temu mogą bardzo łatwo trafić do wybranego lokalu, wykorzystując wizytówki Google (opcja: „Wyznacz trasę”).

Widok wizytówki w Google Maps, zaznaczona opcja Wyznacz trasę
Wyniki wyszukiwania w Mapach Google na frazę lokalną „Pizzeria Gdańsk”

Lokalne pozycjonowanie stron www Gdańsk pozwala zbudować przewagę konkurencyjną i stać się liderem w branży. Dzięki temu klienci będą traktowali Twoją firmę, jako eksperta w danej dziedzinie, co poskutkuje tzw. dodatkowymi leadami kontaktowymi.

Ile trwa pozycjonowanie stron Gdańsk?

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania w Gdańsku? Naszym klientom zawsze powtarzamy, że zależy to od kilku priorytetowych czynników, m.in.:

  • branża i konkurencja,
  • wiek domeny,
  • historia pozycjonerska witryny,
  • jej autorytet z punktu widzenia robotów Google’a,
  • tematyka serwisu.

Od pierwszego zindeksowania witryny, aż do uzyskania satysfakcjonujących pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli tzw. SERP-ach (ang. Search Engine Results Page) może minąć ponad rok. Według badania ekspertów Ahrefs – z ponad 2 milionów witryn, tylko 20% osiągnęło TOP 10 na minimum jedną frazę kluczową w ciągu roku. Reszcie domen zajęło to dwa lub trzy lata.

Wykres pokazujący indeksację stron rozłożoną w czasie
Wiek domen a czas oczekiwania na efekty pozycjonowania według ekspertów Ahrefs

Z doświadczenia możemy jednak stwierdzić, że pozycjonowanie lokalne ukierunkowane na konkretną miejscowość (np. Gdańsk) pozwala uzyskać efekty zdecydowanie szybciej, ponieważ frazy lokalne są znacznie mniej konkurencyjne. Oznacza to, że efektów możesz się spodziewać po mniej więcej 2-6 miesiącach od wdrożenia optymalnej strategii SEO.

Zazwyczaj potrzeba ok. 60 dni, aby zauważyć rzeczywisty wzrost ruchu na stronie pochodzący z organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania. W ciągu kolejnych kilku miesięcy współczynnik konwersji ulegnie zwiększeniu – wówczas klienci zaczną dzwonić, rezerwować szkolenia lub bookować pokoje.

Pozycjonowanie Gdańsk – ile to kosztuje?

Cena za pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk oscyluje w granicach 500 – 1 500 zł netto miesięcznie. Pamiętajmy jednak, że finalny koszt może być nieco niższy lub wyższy, w zależności od czynników tj.:

  • konkurencyjność branży (najwięcej będzie kosztować pozycjonowanie w branży meblarskiej, hostingowej i medycznej);
  • jakość Twojego serwisu (pod kątem profilu linków, optymalizacji treści oraz optymalizacji kodu witryny);
  • rodzaj pozycjonowanej frazy kluczowej (najtańsze będą frazy long tail SEO – czyli wyrażenia zawierające więcej niż 3-4 słowa);
  • długość trwania umowy (rekomendujemy podpisać umowę z agencją SEO na 6 lub 12 miesięcy – wówczas warunki finansowe będą najkorzystniejsze);
  • aktualnie zajmowane pozycje na frazy lokalne (im więcej pozycji rankuje na wysokich pozycjach, tym tańsze finalnie będzie pozycjonowanie).

Pamiętajmy, że bez znaczenia na budżet powinieneś zainwestować w pozycjonowanie stron Gdańsk. Za rok będziesz o krok przed konkurencją, która nie zaczęła. Jeśli nie możesz przekroczyć 500 zł netto miesięcznie – żaden problem. Po prostu na efekty poczekasz nieco dłużej. Zainwestujesz więcej dopiero wtedy, gdy pozycjonowanie zacznie się zwracać – czyli po mniej więcej 6-12 miesiącach od wdrożenia wstępnej strategii SEO.

Jak zacząć pozycjonowanie Gdańsk na własną rękę?

Kompleksowa optymalizacja strony pod kątem SEO na własną rękę wymaga dosyć sporych umiejętności analitycznych, rozeznania w aktualnych standardach Google i regularnego doszkalania się z zakresu wytycznych algorytmów. Należy również mieć wiedzę dot. tworzenia stron www, opracowywania wysokiej jakości contentu, a dodatkowo być rozeznanym na temat oczekiwań użytkowników (aspekt UX – User Experience).

Powyższe kwestie lepiej zlecić agencji. Dla większości osób są one zbyt zaawansowane, żeby dokonać optymalizacji wszystkich elementów strony www poprawnie. Uważamy jednak, że „na start” można samodzielnie utworzyć wizytówkę Google Moja Firma – dzięki temu efekty pozycjonowania będą zauważalne nieco szybciej.

Czym różni się pozycjonowanie od pozycjonowania lokalnego w Gdańsku?

Standardowe pozycjonowanie to proces, który obejmuje regularne uzyskiwanie wyższej pozycji w SERP-ach na frazy ogólnopolskie, czyli te charakteryzujące się wysoką konkurencyjnością. W przypadku pozycjonowania lokalnego w Gdańsku skupiamy się wyłącznie na frazach, które cechuje niska konkurencyjność, a co za tym idzie – można je szybciej wypozycjonować (zazwyczaj w ciągu 6-12 miesięcy).

Na czym polega pozycjonowanie lokalne w Gdańsku?

Pozycjonowanie lokalne Google Gdańsk polega na wdrażaniu niezbędnych działań optymalizacyjnych prowadzących do uzyskania wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, są to m.in.:

  • optymalizacja treści (np. poprawa struktury nagłówków Hx),
  • techniczne SEO (np. wdrożenie mapy strony w formacie XML),
  • tworzenie wartościowego contentu(np. opisu zakładki “O mnie” pod wybrane słowa kluczowe).

W skład lokalnego SEO wchodzi także link-building, czyli pozyskiwanie wysokiej jakości linków z rzetelnych źródeł (np. branżowych portali, for lub blogów).

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne w Gdańsku?

Ceny za lokalne pozycjonowanie stron Gdańsk zaczynają się od 500 zł netto miesięcznie. Finalny koszt zależy natomiast od kilku kluczowych czynników, a mianowicie:

  • konkurencyjność Twojej dziedziny;
  • historia pozycjonowania Twojej domeny;
  • aktualnie zajmowane pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

Ważna jest także długość trwania umowy. Jako specjaliści ds. SEO rekomendujemy zdecydować się na 12- lub 24-miesięczną współpracę. Wówczas ceny będą zdecydowanie niższe (niż w przypadku 3- lub 6-miesięcznej umowy).

Chcesz zainwestować w pozycjonowanie? Zależy Ci na pozyskaniu klientów dzięki pozycjonowaniu w Gdańsku? Napisz do nas wiadomość na biuro@noril.pl lub zadzwoń (+48 734 136 602). Jesteśmy dostępni również stacjonarnie w Gdyni – nasza siedziba znajduje się przy ul. Pułaskiego 6. Pozostajemy do dyspozycji.