FB Pixel
Zasady pozycjonowania
Szanowni Państwo,

Dziękujemy za wypełnienie
formularza kontaktowego.

Pozycjonowanie

Wyszukiwarkę Google.pl zna każdy w Polsce, korzysta z niej 95,93% wszystkich internautów, 92.16% na świecie i 93,09% w Europie (na podstawie badań z listopada 2020 r).

Oznacza to, że poszukiwanie usługi, lub produktu rozpoczynamy prawie zawsze od wpisania słów kluczowych do Google.pl.

Np. poszukując producenta okien w Warszawie, wpiszemy zapytanie "producent okien warszawa" lub "okna warszawa".

Kolejność w jakiej pojawiają się linki do stron producentów okien w Warszawie zależy od wielu czynników. I właśnie analizą tych czynników, a następnie poprawę właściwych elementów prowadzących do wysokich pozycji nazywamy pozycjonowaniem stron.

Uogólniając, pozycjonowanie (SEO - Search Engine Positioning), to nic innego jak zbiór czynności wpływających na wyświetlenie strony internetowej na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce.

Internauci rozpoczynają przeszukiwanie od stron, które zajmują najwyższe pozycje w wyszukiwarce. Świadczą o tym badania okulograficzne (badanie ruchu gałek ocznych eye tracking) prowadzone na Google od 2005 roku. Obszar na który najczęściej spoglądają internauci przeglądając wyniki wyszukiwania w Google nazwano "złotym trójkątem Google”.

Poniżej przedstawiamy wyniki badania z 2005 roku (z lewej), oraz dla porównania wyniki z 2014 roku (z prawej)....

Badanie okulograficzne z 2005 roku Badanie okulograficzne z 2014 roku

Jak widać użytkownicy przez lata niezmiennie skupiają się przede wszystkim na pierwszych wynikach. Można jednak zauważyć, że wraz ze sposobem prezentacji wyników i pojawienia się na pierwszych pozycjach płatnych reklam Google Ads, obszar na który najczęściej spoglądają internauci nieznacznie się wydłużył.

W 2007 roku zostały przeprowadzone badania z podziałem na typ zapytań wprowadzonych do wyszukiwarek i wyniki zostały zaprezentowane w następujący sposób:


Poszukiwanie treści informacyjnych na podstawie badania: Gisbergen i inni, 2007

Rys. 1. Poszukiwanie treści informacyjnych na podstawie badania: Gisbergen i inni, 2007.


Poszukiwanie treści transakcyjnych na podstawie badania Gisbergen i inni, 2007

Rys. 2. Poszukiwanie treści transakcyjnych na podstawie badania Gisbergen i inni, 2007

W przypadku poszukiwania informacji, użytkownicy korzystają z pierwszych 3-4 wyników wyszukiwania. Natomiast w przypadku użytkowników, których poszukują oferty, podążają za wynikami dalej. I właśnie na tych użytkownikach pozycjonując stronę firmową najbardziej nam zależy.

Urządzenia mobilne również wpłynęły na wydłużenie obszaru poszukiwań i prawdopodobnie dlatego Google wprowadziło reklamy Ads w dolnej partii ekranu.

Jak widać, do tej pory rozważamy tylko i wyłącznie pierwszą stronę Google po wpisaniu zapytania. Czemu?

Najświeższe dane dotyczące kliknięć z pozycji w Google pochodzą z lipca 2020 roku, badania przeprowadziła firma Sistrix na 80 milionach słów kluczowych. Okazuje się, że stosunek liczby wyświetleń strony głównej, do liczby kliknięć:

Stosunek liczby wyświetleń strony głównej, do liczby kliknięć

Uwaga. Z badań, również wynika, że tylko 9% użytkowników schodzi na sam dół strony wyników Google, a tylko 0,44% wchodzi na drugą stronę Google. Czyli na 227 użytkowników poszukujących informacji w Google, tylko jeden wchodzi na stronę drugą wyników wyszukiwania. Reszta znajduje to co szukała na pierwszej stronie, lub zmienia zapytanie.

Wracając do naszego przykładu, największą szansę sprzedaży mają Ci producenci okien z Warszawy, których strony internetowe po frazie "producent okien warszawa", lub "okna warszawa" pojawiają się na najwyższych pozycjach.

Koszt pozycjonowania przykładowej strony producenta okien z warszawy zważając na obecną konkurencję powinien zamknąć się w kwocie do 2000 zł miesięcznie, a efektem powinno być skierowanie na jego stronę internetową kilkudziesięciu potencjalnych klientów każdego dnia, zakładając, że strona znajdzie się w górnym obszarze strony głównej Google. Tak więc średni koszt dotarcia do potencjalnego klienta będzie wynosił zaledwie kilka zł.

Dlatego pozycjonowanie jest najbardziej efektywną formą reklamy jaką kiedykolwiek wymyślono.

Drugim bardzo istotnym powodem, dla którego pozycjonowanie jest ważne, jest jego wpływ na podniesienie wartości marki, czy produktu.

Badaniu ruchu internetowego, wykazują, iż klienci zdecydowanie lepiej traktują oferty firm, które pojawiają się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce!

Powodem tego jest fakt, że internauci znając doskonale wartość marki Google, podświadomie przyznają wyższą wartość tym ofertom, które pojawiają się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Tak więc jest wiele powodów, dla których Państwa strona internetowa powinna być pozycjonowana i powinna znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google po właściwie dobranych słowach kluczowych.

Jedynym warunkiem, jaki Państwo muszą spełnić, to wybór właściwego specjalisty, który zajmie się w profesjonalny sposób pozycjonowaniem Państwa strony. Najważniejsze cechy, które powinni Państwo brać pod uwagę:

  • efektywność (w latach 2003-2020 mamy poświadczoną 94% skuteczność, co oznacza, że prawie na wszystkie zamówione słowa kluczowe uzyskujemy pierwszą stronę wyszukiwarki Google).
  • doświadczenie (pozycjonujemy strony od 17 lat)
  • portfolio (obsługujemy ponad 1500 firm), więcej informacji na stronie: Klienci
  • cena (na cenę ma wpływ pomysłowość, rozwiązania, doświadczenie i narzędzia – dlatego mamy naprawdę konkurencyjne ceny). Aby poznać naszą ofertę cenową, prosimy wysłać zapytanie o bezpłatną wycenę: kliknij, aby wysłać zapytanie o ofertę
  • narzędzia (posiadamy autorskie rozwiązania, w zakresie raportowania i rozliczeń, co znacznie przyspiesza i ułatwia współpracę między nami a naszymi klientami)
  • umowa (prosta, czytelna, z możliwością rozwiązania bez widocznych efektów – taką właśnie proponujemy, więcej informacji na stronie: Umowa o pozycjonowanie)
  • obsługa (każdy nasz klient otrzymuje opiekuna, oraz profesjonalną obsługę handlową, techniczną i księgową). Więcej informacji na temat naszej firmy znaleźć można na stronie: O firmie.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Jeśli interesuje Cię cena pozycjonowania, kliknij i sprawdź przykłady prowadzonych przez nas projektów SEO. Sprawdź ile może kosztować pozycjonowanie strony Prawnika, czy Fryzjera. Cena pozycjonowania nie musi być wysoka. Wyślij zapytanie o koszt pozycjonowania, a przygotujemy Ci bezpłatną analizę

Opinie o Noril
Referencje

Sprawdź co piszą o nas nasi klienci. Niektórzy współpracują z nami nieprzerwanie od kilkunastu lat. Rozpocznij współpracę z nami. . Zrobimy wszystko, aby zwiększyć Twoją sprzedaż. My wiemy, że jak Ty zarobisz dzięki nam, to my zarobimy dzięki Tobie. Zapraszamy do naszego biura w Gdyni

Zapytanie
o pozycjonowanie

Naszym celem jest zwiększanie Twojej sprzedaży minimalnym kosztem i w jak najszybszym czasie. Nie trać go, skontaktuj się z nami, to nic nie kosztuje. Przygotujemy Ci bezpłatny audyt witryny, sprawdzimy Twoją konkurencję i zastanowimy się jak najszybciej podnieść Twoją sprzedaż. Zapraszamy do naszego biura w Gdyni

Nasi
klienci

Procom System
Marriott
TTW Opex
Tamtron
Radamer
Leasing Polski
Bolix
Venezia
UJ
Trigon
Masterlease
TFI Skok
GTL
X-kom
PWPW
PWN
Platforma Obywatelska
PKP
Winflector
Comeko Projekt
Admiral Markets
Rehau
Kasa Stefczyka
E-dom
Baja
Argocard
ABT
Ambermedia
Otto
Eurotemp
Agencja Rozwoju Przemysłu
Spomasz
Lotniska Last Minute
PSB Sigma
PKP