Notariusz jest osobą zaufania publicznego. Dokonuje czynności, które mają charakter dokumentu urzędowego. Zgodnie z art. 25-27 Kodeksu Etyki Zawodowej Notariusza zabrania się reklamy i zachęcania do nabycia usług. Notariusza obowiązuje całkowity zakaz reklamy osobistej, która w każdej postaci traktowana jest jako czyn nieuczciwej konkurencji.
Notariusz w żaden sposób nie może zabiegać o klientów, a informacje na temat notariuszy mogą być przekazywane jedynie przez organy samorządu zawodowego.
Reklama Notariusza – Dozwolone formy
Zgodnie z § 6 regulaminu wewnętrznego urzędowania kancelarii notarialnej, jedyną dozwoloną formą reklamy Notariusza jest jego własna strona internetowa.
Czy w takim razie obowiązuje również zakaz pozycjonowania strony notariusza w Google?
Odpowiedzmy pytaniem:
Od czego zależy pozycja strony notariusza w Google?
Pozycja w Google zależy od wielu czynników, a jednym z nich jest sposób budowy strony internetowej oraz jej zawartość. Również pozycja strony notariusza w Google zależy od jej budowy i zawartości, a ta również regulowana jest przez Kodeks Etyki Zawodowej Notariusza. Regulacja ta wskazuje, że notariusze są uprawnieni do korzystania z Internetu, z portali społecznościowych, a również co za tym idzie, mogą prowadzić specjalistycznego bloga pod warunkiem, że treść w nim zawarta nie będzie odnosiła się bezpośrednio do osoby notariusza, a będzie traktowała na tematy związane np. z czynnościami notarialnymi.
Pozycje strony kancelarii notarialnej
Aby skorzystać z pomocy kancelarii notarialnej, najpierw trzeba ją odnaleźć. Zdecydowana większość interesantów korzysta właśnie z Google w poszukiwaniu notariusza. Czy należy traktować wysoką pozycje w Google, jako reklama kancelarii notarialnej?
Google ułatwia poszukiwania używając tzw. geolokalizacji. Wpisując słowa „notariusz”, „kancelaria notarialna” otrzymujemy listę kancelarii notarialnych w lokalizacji w której się znajdujemy (zakładając że zgodziliśmy się na sprawdzanie naszej lokalizacji przez Google). Jednak kolejność ta nie jest tylko i wyłącznie uzależniona od lokalizacji. Również na pozycje ma wpływ ocena strony przez roboty Google, a na ocenę tę mają z kolei wpływ: zawartość strony, jej budowa, oraz popularność domeny wśród użytkowników. I właśnie w tym pomagamy w profesjonalny sposób notariuszom. Pozycjonowanie stron nie narusza w żaden sposób etyki zawodowej.
Baza słów kluczowych dla notariusza
W swojej bazie posiadamy 5 000 przeanalizowanych słów kluczowych – zwrotów, pytań jakie zadają wyszukiwarce Google związanych z kancelarią notarialną i dokonywanymi przez nią czynnościami. Użytkownicy poszukują kancelarii wpisując zarówno słowa zawierające nazwy miejscowości (np. kancelaria notarialna + {miasto}, notariusz + {miasto}), jednak również często pomijają w zapytaniu nazwę miejscowości. Wielu użytkowników pyta o koszty czynności notarialnych, szukają treści polecających na forach dyskusyjnych, oraz często poszukują informacji wpisując nazwy czynności notarialnych. Posiadamy kompletną bazę słów kluczowych, oraz informacje o ich popularności i klikalności.
W jaki sposób pomagamy notariuszom?
Od początku współpracy wykorzystujemy gotowy plan działania. Posiadamy listę czynności, które muszą być wykonane, aby Google zaakceptowało i doceniło stronę kancelarii notarialnej. Oprócz standardowych treści, strona powinna zawierać blog z artykułami traktująca na różne tematy, stanowiące odpowiedzi na pytania użytkowników Google. Współpracujący z nami notariusz, może liczyć na pomoc w doborze tematów, oraz wytycznych dotyczących budowy artykułu. Ponieważ oferujemy bezpłatna opiekę nad stroną, sami dokonujemy aktualizacji i umieszczamy artykuły. Jeśli strona nie posiada bloga, instalujemy go we własnym zakresie. Wyręczamy notariuszy we wszystkich pracach związanych z prowadzeniem strony. Oprócz tego nasz specjalista ds przeprowadza systematycznie audyt jakości i wydajności strony wg wytycznych Google, oraz będzie wprowadzał niezbędne zmiany w kodzie strony. Również systematycznie pracujemy nam popularnością domeny w sieci, w sposób nieprzekraczający granicy pomiędzy informacją, a reklamą.
Posiadamy doświadczenie
Posiadamy kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu stron notariuszy, adwokatów i radców prawnych. Posiadamy autorski system zarządzania, oraz dedykowane narzędzia do pracy nad stronami notariuszy. Wiemy jak pracować, aby wszystkie z czynności jakich dokonujemy aby uzyskać pozycje w Google, miały znamiona reklamy.
Bezpłatny audyt strony Notariusza
Jeśli chcą Państwo przeprowadzić bezpłatny audyt strony notarialnej i dowiedzieć się czy prowadzona jest zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki Google, prosimy skorzystać z bezpłatnego audytu.
Koszt
Koszty pozycjonowania związane są przede wszystkim z liczbą kancelarii prowadzonych w danej lokalizacji. W miejscowości, gdzie funkcjonuje tylko kilka kancelarii notarialnych, koszty pozycjonowania strony będą naprawdę niewielkie. Jeśli natomiast w miejscowości funkcjonuje wiele kancelarii notarialnych które dbają o widoczność swojej strony w Google, koszt będzie wyższy, ponieważ, musimy przygotować stronę o podniesionym poziomie, zawierającym dużo dobrych treści, takich które docenią użytkownicy, oraz Google.
Kontakt
Jeśli są Państwo zainteresowani pomocą w zakresie zwiększenia widoczności swojej strony w Google, prosimy o wypełnienie formularza.