X znaków to ile stron, a X słów to ile stron?

Content marketing polega na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych, angażujących i przydatnych z punktu widzenia odbiorców treści. Publikowanie tekstów, które pomagają użytkownikom rozwiązywać ich problemy, i budowanie społeczności wokół marki to dzisiaj ważny elementem strategii marketingowej. Skąd brać takie teksty i jak są wyceniane? Tworzeniem profesjonalnych treści zajmują się copywriterzy. Swoją pracę najczęściej wyceniają w oparciu o 1000 zzs (znaków ze spacjami). W popularnych edytorach tekstu bez trudu sprawdzimy liczbę słów i znaków w danym tekście. Warto jednak, chociaż orientacyjnie, wiedzieć, np. 1800 lub 2000 znaków – ile to stron.

1800 znaków – ile to stron tekstu? Co warto wiedzieć?

1800 znaków ze spacjami to tzw. strona znormalizowana. W Wordzie, przy domyślnych ustawieniach wielkości czcionki, interlinii i akapitów, będzie to ok. 2/3 strony. W jaki sposób sprawdzić objętość tekstu i liczbę stron?  Word zlicza wyrazy podczas pisania. Na pasku, w lewym dolnym rogu widać, ile słów liczy dokument. Po kliknięciu tego elementu, wyświetla się cała statystyka, uwzględniająca liczbę stron, wyrazów, znaków bez spacji, znaków ze spacjami, akapitów i wierszy. Ponieważ teksty najczęściej wyceniane są w oparciu o liczbę zzs, mniej ważne wydaje się przełożenie: 100, 200, 350, 500 czy 2500 słów – ile to stron, ale ile to znaków.  

Liczba słów w tekście a liczba stron. 100 słów – ile to stron?

Mniej popularną forą wyceny teksu jest stawka za słowo. W statystykach Worda sprawdzimy nie tylko liczbę znaków (np. 2000 znaków – ile to stron), ale także liczbę słów i jak to przekłada się na liczbę stron w dokumencie. 200, 350, 500, 2500 słów – ile to w przybliżeniu stron? 200 słów to trochę więcej niż pół strony znormalizowanego tekstu w Wordzie, 350 – ok. 1 strona, 500 – ok. 1,5 strony, natomiast 2500 – ok. 7,5 strony.