Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Pomimo tego, że promowanie firmy w Internecie z reguły wiąże się z ponoszeniem kosztów, istnieją narzędzia pozwalające przedsiębiorcom zaznaczyć ich obecność w sieci, nie ponosząc przy tym żadnych nakładów. Obok pozycjonowania stron jednym ze sposobów na darmowe dotarcie z ofertą do internautów jest wizytówka Google udostępniona przez giganta z Mountain View. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy, czym jest wizytówka Google Moja Firma, jakie informacje zawiera, jak ją założyć oraz dlaczego warto to zrobić. Zaczynajmy!

Źródło: Freepik

Co to jest wizytówka Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma to darmowe narzędzie pozwalające na stworzenie profilu przedsiębiorstwa wyświetlającego się użytkownikom wyszukiwarki Google i dostarczanych przez kalifornijskiego giganta map. Przedsiębiorca zakładający profil w usłudze GMF może zdecydować o tym, jakie informacje przekazuje internautom, a dostępny ich zakres może się różnić w zależności od branży czy formy prowadzonej działalności gospodarczej.

Jakie informacje zawiera wizytówka Google Moja Firma?

W wizytówce Google Moja Firma możemy zamieścić następujące informacje:

  • nazwę firmy,
  • kategorię działalności,
  • informacje o zakresie świadczonych usług,
  • dane adresowe,
  • godziny otwarcia,
  • dane kontaktowe (numer telefonu, adres strony WWW).

W przypadku niektórych branż zakres informacji może być szerszy (np. restauracje często publikują w wizytówce Google Moja Firma swoje menu).

Dostawca usługi udostępnił także możliwość dodania zdjęć (np. siedziby lub zespołu) oraz publikowania wpisów w sposób przypominający prowadzenie firmowego profilu w mediach społecznościowych – umiejętne wykorzystanie tych funkcji pomoże nawiązać relacje z odbiorcami oraz budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Warto wspomnieć także o tym, że nasi klienci mają możliwość wystawienia oceny oraz dodania komentarza w wizytówce Google Moja Firma

Wizytówka Google Moja Firma krok po kroku

Wiemy już, czym jest wizytówka Google Moja Firma i jakie informacje może zawierać. Opiszemy teraz krok po kroku, w jaki sposób można stworzyć profil w tej usłudze.

1. Załóż konto Google

Do założenia profilu w wizytówce Google Moja Firma potrzebne jest konto Google. Najlepiej w tym celu utworzyć osobne konto firmowe, korzystając z maila w domenie firmy: dzięki temu będziemy w stanie w łatwy sposób przekazać dostęp do profilu pracownikom.

Źródło: Google

2. Wprowadź nazwę firmy

Po zalogowaniu do panelu Google Moja Firma pojawi się możliwość wpisania nazwy przedsiębiorstwa. Możemy wyszukać firmę z listy przedsiębiorstw znajdujących się w Mapach Google lub skorzystać z opcji „Dodaj informacje o swojej firmie w Google”, wpisując nazwę oraz wybierając jedną z dostępnych kategorii działalności.

Źródło: Google

3. Dodaj dane adresowe

W kolejnym kroku zostaniemy poproszeni o podanie dokładnego adresu naszej siedziby.

Źródło: Google.pl

4. Uzupełnij informacje kontaktowe

Podanie numeru telefonu oraz adresu strony WWW to sposób na pozyskanie nowych klientów.

Źródło: Google

5. Weryfikacja

Ostatnim krokiem do stworzenia wizytówki Google Moja Firma jest weryfikacja: przed udostępnieniem profilu Google chce potwierdzić, że wprowadzone dane dotyczą należącego do nas przedsiębiorstwa – zabezpieczenie to ma na celu zapobieganie próbom oszustwa. Aby zweryfikować, czy faktycznie jesteśmy właścicielami firmy, dla której założyliśmy profil w usłudze, Google wyśle kartkę pocztową na adres podany podczas tworzenia profilu. Na kartce zostanie umieszczony specjalny kod weryfikacyjny, który należy wpisać w panelu Google Moja Firma.

Źródło: Google

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma – podsumowanie

Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie pozwalające na pozyskanie nowych klientów i zaznaczenie swojej obecności w sieci. Proces tworzenia profilu w usłudze nie jest skomplikowany, a umożliwia dostęp do wielu przydatnych funkcji, dzięki którym osoby poszukujące oferowanych przez nas towarów i usług łatwiej do nas trafią. Warto także pamiętać o możliwości dodawania wpisów i zdjęć – umiejętne wykorzystanie tych funkcjonalności pozwoli dobrze zaprezentować się przed potencjalnymi klientami oraz budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa.

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma – FAQ

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi związane z wizytówką Google Moja Firma.

#1 Ile kosztuje założenie profilu w usłudze wizytówka Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma to w pełni darmowe narzędzie, a jej dostawca nie pobiera opłat za utworzenie i prowadzenie profilu.

#2 Czy będę miał możliwość późniejszego zaktualizowania danych?

Tak, dostawca usługi GMF przewidział możliwość zmiany danych adresowych, kontaktowych czy też godzin otwarcia.

#3 W jaki sposób mogę się dowiedzieć, czy wizytówka Google Moja Firma jest skuteczna?

Google udostępnia dostęp do statystyk dotyczących liczby wyświetleń wizytówki, liczby zapytań w wyszukiwarce oraz liczby konwersji tj. przejście do witryny lub wyszukanie trasy w Google Maps.

Z tego artykułu dowiedziałeś się:
  • czym jest wizytówka Google Moja firma,
  • jakie zawiera informacje,
  • w jaki sposób można ją założyć.
Źródła: