Czym jest Planer Słów Kluczowych od Google?

Niezależnie od tego, czy przygotowujemy kompleksową strategię pozycjonowania SEO, czy planujemy uruchomienie kampanii PPC w Google Ads, warunkiem koniecznym do podjęcia tych działań jest wybranie odpowiednich słów i fraz kluczowych. Zamiast pozostawiać to zadanie przypadkowi, możemy w łatwy sposób dobrać odpowiednie słowa kluczowe przy pomocy darmowego narzędzia od Google. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy, czym jest Planer Słów Kluczowych oraz jakie są jego zastosowania. Zaczynamy!

Źródło: Freepik

Co to jest Planer Słów Kluczowych od Google?

Stworzony przez Google Planer Słów Kluczowych (z ang. Google Keywords Planner) to w pełni darmowe narzędzie udostępnione osobom posiadającym konto Google, a adresowane w szczególności do specjalistów SEO, marketerów, reklamodawców, właścicieli stron internetowych i sklepów online oraz webmasterów i twórców contentu. 

Narzędzie przygotowane przez dostawcę najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki internetowej ułatwia znalezienie słów i fraz kluczowych, dzięki którym możliwe jest optymalizowanie kampanii Google Ads oraz planowanie treści i przygotowanie strategii SEO.

Zapamiętaj!

W odróżnieniu od innych popularnych narzędzi umożliwiających planowanie słów kluczowych (np. Ahrefs, Moz Pro, Senuto), korzystanie z Planera Słów Kluczowych jest darmowe.

Do czego wykorzystać Planer Słów Kluczowych od Google?

Źródło: Freepik

Wiemy już, czym jest Planer Słów Kluczowych, przyjrzyjmy się więc jego zastosowaniom w przypadku pozycjonowania SEO, kampanii PPC oraz planowania contentu.

Pozycjonowanie SEO

Źródło: Freepik

Planer Słów Kluczowych pozwala poznać liczbę wyszukiwań konkretnych słów i fraz kluczowych oraz sezonowość poszczególnych z nich, dzięki czemu jesteśmy w stanie przygotować skuteczną strategię SEO i zaplanować tworzenie contentu. 

Warto także skorzystać z możliwości tego narzędzia w zakresie podpowiadania słów i fraz. Otóż umieszczając listę wyrazów w Google Keywords Planner, możemy uzyskać dostęp do powiązanych zapytań. Niektóre z nich mogą się okazać dość zaskakujące, ale warto je uwzględnić w opracowywanej strategii. 

Przygotowując działania z zakresu SEO, przydatna okaże się także funkcja pozwalająca na sprawdzenie dotychczas powiązanych z naszą witryną fraz i słów kluczowych. Dzięki temu będziemy w stanie zweryfikować skuteczność strategii, wychwycić ewentualne błędy oraz poznać mniej konkurencyjne, rzadziej wykorzystywane przez konkurencję frazy.

Kampanie PPC

Źródło: Pixabay

Dzięki Planerowi Słów Kluczowych Google jesteśmy w stanie uzyskać informację na temat rzeczywistych stawek za poszczególne słowa i frazy kluczowe, co ułatwi optymalizowanie kampanii i planowanie budżetu reklamowego. 

Warto jednak pamiętać o tym, że szacunkowe wyliczenia oparte są na wynikach dotychczasowych kampanii, dlatego w przypadku nowych kont Google mogą one okazać się nieprecyzyjne. Także dane o konwersjach powiązane są z konkretnym kontem, nie będziemy więc w stanie dotrzeć do informacji dotyczących np. skuteczności kampanii PPC na dane słowa i fraz kluczowych realizowanych w przeszłości przez naszą konkurencję.

Zapamiętaj! 

Planer Słów Kluczowych można z powodzeniem wykorzystać do odnalezienia tzw. fraz z długiego ogona, które są wprawdzie rzadziej wpisywane w okno wyszukiwarki, ale z reguły wykorzystują je realnie zainteresowani klienci.

Planowanie contentu

Źródło: Freepik

W odróżnieniu od artykułów naukowych, w przypadku których słowa kluczowe dla danego tekstu określa się na końcu, pracę nad wieloma publikowanymi w sieci materiałami zaczyna się od wybrania słów i fraz kluczowych. Wykorzystując Planer Słów Kluczowych Google do planowania contentu, zyskujemy dostęp do przydatnych danych, które umożliwiają stworzenie materiałów faktycznie pożądanych przez odbiorców, odpowiadających na zadawane przez nich pytania.

Jak sprawdzić liczbę wyszukiwań słowa kluczowego?

Aby sprawdzić liczbę wyszukiwań konkretnego słowa kluczowego, należy skorzystać z wyszukiwarki fraz Planera Słów Kluczowych Google. Po wpisaniu interesującej nas frazy lub wyrazu narzędzie wyświetli liczbę wyszukiwań. Jeśli chcemy uzyskać więcej informacji na temat wpisanej frazy, możemy użyć narzędzia Google Trends, dzięki któremu łatwiej sprawdzimy sezonowość wpisywanego słowa oraz jego popularność w czasie.

Czym jest Planer Słów Kluczowych od Google? – podsumowanie

Planer Słów Kluczowych od Google to przydatne narzędzie umożliwiające uzyskać dostęp do danych dotyczących słów i fraz kluczowych. Analiza informacji obejmująca liczbę wyszukiwań danego słowa oraz powiązanych fraz pozwoli stworzyć skuteczną strategię pozycjonowania SEO, zaplanować atrakcyjny dla odbiorców content oraz zwiększyć szansę przeprowadzenia skutecznej kampanii w Google Ads. Korzystanie z narzędzia udostępnianego przez giganta z Mountain View jest darmowe, a jego interfejs okazuje się bardzo przyjazny dla użytkownika. Powodzenia!

Czym jest Planer Słów Kluczowych od Google? – FAQ

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najpopularniejsze pytania dotyczące Planera Słów Kluczowych od Google.

#1 W jaki sposób dobierać słowa kluczowe?

Prawidłowy dobór słów kluczowych oznacza zwykle wybranie fraz składających się z dwóch lub trzech wyrazów zawierających usługi i produkty oferowane przez firmę. Selekcjonowane frazy nie powinny być ani przesadnie ogólne (np. jednowyrazowe), ani zbyt specjalistyczne i skomplikowane. Jeśli prowadzimy lokalny biznes, warto uwzględnić frazy związane z określoną lokalizacją (np. pozycjonowanie Kraków)

#2 Czym jest Google Keywords Planner i kto może uzyskać do niego dostęp?

Planer Słów Kluczowych od Google jest w pełni darmowym narzędziem do weryfikacji słów kluczowych i konkretnych stawek CPC, a dostęp do niego mogą uzyskać wszystkie osoby posiadające konto Google.

Z tego artykułu dowiedziałeś się:
  • czym jest Planer Słów Kluczowych od Google;
  • jakie są jego zastosowania;
  • jakie informacje można przy jego pomocy uzyskać.
Źródła: