Google Ads ile kosztuje

Zastanawiasz się ile może kosztować reklama Ads. To dobrze. To znaczy, że rozważasz rozpoczęcie reklamy w Google, a ta jest jedną z najtańszych metod pozyskania klienta na Twoje usługi i produkty. Są dwie drogi do tego, aby rozpocząć kampanię Ads. Spróbować na własną rękę poprowadzić kampanię: https://ads.google.com, lub też skorzystać z usług eksperta. Nawet jeśli chcesz tylko spróbować, warto wydać 100 zł na test i przeprowadzić go z ekspertem.

Koszt reklamy w Google zależy od kilku  czynników.

W przeciwieństwie do wyników organicznych Google, za które odpowiada pozycjonowanie strony, w reklamach Google najczęściej płacimy Google za kliknięcie. Koszty wahają się od kilku groszy do kilkudziesięciu złotych za jedno kliknięcie. Dlaczego? Ponieważ miejsce na reklamę w Google jest ograniczone i nie każdy po każdym słowie kluczowym może pojawić się w Google.

Które reklamy pojawiają się w wynikach wyszukiwania najwyżej?

Myślisz pewnie, że ten kto płaci najwięcej. Tak, ale niekoniecznie. Na pewno ten, kto płaci jedną z najwyższych stawek za kliknięcie w reklamę ma szansę na pojawienie się najczęściej w Google. Kwota jaką możesz wydać za jedno kliknięcie ma wpływ na to czy reklama w ogóle się wyświetli po danym słowie kluczowym i na którym miejscu. Jednak są inne czynniki, które też mają na to wpływ.

Klikalność reklamy, tzw. CTR (click through rate), to kolejny czynnik wpływający na koszt reklamy Ads. W skrócie mówiąc Google nie lubi reklam, które nie są klikane i są często pomijane przez użytkowników. Zauważ, że  Google zarabia również wtedy, kiedy reklama jest klikana. Preferuje więc te reklamy, które są najczęściej zauważane przez użytkowników. Szkoda miejsca na te reklamy, które nie są są skuteczne i których pojawienie się tylko blokuje setki innych reklam, tych które są lepszej jakości.

Google dba o jakość swoich usług i swój wizerunek, dlatego zwraca również uwagę na to co znajduje się na stronie do której prowadzi reklama. Czy strona ta zawiera treści, którymi jest zainteresowany użytkownik klikając w reklamę? Google stara się, aby użytkownik nie był zawiedziony tym co zobaczy po kliknięciu w reklamę. To kolejny czynnik mający wpływ na koszt reklamy. Twoja reklama może pojawić się częściej i na wyższych pozycjach niż Twojej konkurencji, która ustala wyższe koszty za kliknięcie, pod warunkiem, że treść na Twojej stronie jest lepsza.

Nasuwają się więc pytania. Które frazy wybrać, jaki koszt za kliknięcie ustalić, jak powinna wyglądać treść reklamy, zawartość strony. Na te wszystkie pytania zna odpowiedź doświadczony specjalista, który od lat zajmuje się kampaniami i bada konwersje – skuteczność reklam.

Dobry specjalista przeprowadzi z Tobą wywiad, ustali jaki masz cel i  zajmie się reklamą w taki sposób, aby  zawsze  przynosiła efekty, które Cię zadowolą.

Ważniejsze pytanie od „jaki jest koszt reklamy Ads”, to pytanie „ile muszę wydać na kampanię Ads aby sprzedać swoją usługę lub swój produkt”.  Kliknij, aby otrzymać bezpłatną wycenę.

Częste pytania zadawane Google:

  • Google Ads ile kosztuje
  • ile kosztuje kampania Ads
  • ile kosztuje reklama Google
  • reklama w google cena
  • reklama w internecie cena
  • cena reklamy w internecie
  • google ads ile kosztuje
  • google adwords cennik