Pomimo tego, że promowanie firmy w Internecie z reguły wiąże się z ponoszeniem kosztów, istnieją narzędzia pozwalające przedsiębiorcom zaznaczyć ich obecność w sieci, nie ponosząc przy tym żadnych nakładów. Obok pozycjonowania stron jednym ze sposobów na darmowe dotarcie z ofertą do internautów jest wizytówka Google udostępniona przez giganta z Mountain View. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy, czym jest wizytówka Google Moja Firma, jakie informacje zawiera, jak ją założyć oraz dlaczego warto to zrobić. Zaczynajmy!
Co to jest wizytówka Google Moja Firma?
Wizytówka Google Moja Firma to darmowe narzędzie pozwalające na stworzenie profilu przedsiębiorstwa wyświetlającego się użytkownikom wyszukiwarki Google i dostarczanych przez kalifornijskiego giganta map. Przedsiębiorca zakładający profil w usłudze GMF może zdecydować o tym, jakie informacje przekazuje internautom, a dostępny ich zakres może się różnić w zależności od branży czy formy prowadzonej działalności gospodarczej.
Jakie informacje zawiera wizytówka Google Moja Firma?
W wizytówce Google Moja Firma możemy zamieścić następujące informacje:
- nazwę firmy,
- kategorię działalności,
- informacje o zakresie świadczonych usług,
- dane adresowe,
- godziny otwarcia,
- dane kontaktowe (numer telefonu, adres strony WWW).
W przypadku niektórych branż zakres informacji może być szerszy (np. restauracje często publikują w wizytówce Google Moja Firma swoje menu).
Dostawca usługi udostępnił także możliwość dodania zdjęć (np. siedziby lub zespołu) oraz publikowania wpisów w sposób przypominający prowadzenie firmowego profilu w mediach społecznościowych – umiejętne wykorzystanie tych funkcji pomoże nawiązać relacje z odbiorcami oraz budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Warto wspomnieć także o tym, że nasi klienci mają możliwość wystawienia oceny oraz dodania komentarza w wizytówce Google Moja Firma
Wizytówka Google Moja Firma krok po kroku
Wiemy już, czym jest wizytówka Google Moja Firma i jakie informacje może zawierać. Opiszemy teraz krok po kroku, w jaki sposób można stworzyć profil w tej usłudze.
1. Załóż konto Google
Do założenia profilu w wizytówce Google Moja Firma potrzebne jest konto Google. Najlepiej w tym celu utworzyć osobne konto firmowe, korzystając z maila w domenie firmy: dzięki temu będziemy w stanie w łatwy sposób przekazać dostęp do profilu pracownikom.
2. Wprowadź nazwę firmy
Po zalogowaniu do panelu Google Moja Firma pojawi się możliwość wpisania nazwy przedsiębiorstwa. Możemy wyszukać firmę z listy przedsiębiorstw znajdujących się w Mapach Google lub skorzystać z opcji „Dodaj informacje o swojej firmie w Google”, wpisując nazwę oraz wybierając jedną z dostępnych kategorii działalności.
3. Dodaj dane adresowe
W kolejnym kroku zostaniemy poproszeni o podanie dokładnego adresu naszej siedziby.
4. Uzupełnij informacje kontaktowe
Podanie numeru telefonu oraz adresu strony WWW to sposób na pozyskanie nowych klientów.
5. Weryfikacja
Ostatnim krokiem do stworzenia wizytówki Google Moja Firma jest weryfikacja: przed udostępnieniem profilu Google chce potwierdzić, że wprowadzone dane dotyczą należącego do nas przedsiębiorstwa – zabezpieczenie to ma na celu zapobieganie próbom oszustwa. Aby zweryfikować, czy faktycznie jesteśmy właścicielami firmy, dla której założyliśmy profil w usłudze, Google wyśle kartkę pocztową na adres podany podczas tworzenia profilu. Na kartce zostanie umieszczony specjalny kod weryfikacyjny, który należy wpisać w panelu Google Moja Firma.
Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma – podsumowanie
Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie pozwalające na pozyskanie nowych klientów i zaznaczenie swojej obecności w sieci. Proces tworzenia profilu w usłudze nie jest skomplikowany, a umożliwia dostęp do wielu przydatnych funkcji, dzięki którym osoby poszukujące oferowanych przez nas towarów i usług łatwiej do nas trafią. Warto także pamiętać o możliwości dodawania wpisów i zdjęć – umiejętne wykorzystanie tych funkcjonalności pozwoli dobrze zaprezentować się przed potencjalnymi klientami oraz budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa.
Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma – FAQ
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi związane z wizytówką Google Moja Firma.
#1 Ile kosztuje założenie profilu w usłudze wizytówka Google Moja Firma?
Wizytówka Google Moja Firma to w pełni darmowe narzędzie, a jej dostawca nie pobiera opłat za utworzenie i prowadzenie profilu.
#2 Czy będę miał możliwość późniejszego zaktualizowania danych?
Tak, dostawca usługi GMF przewidział możliwość zmiany danych adresowych, kontaktowych czy też godzin otwarcia.
#3 W jaki sposób mogę się dowiedzieć, czy wizytówka Google Moja Firma jest skuteczna?
Google udostępnia dostęp do statystyk dotyczących liczby wyświetleń wizytówki, liczby zapytań w wyszukiwarce oraz liczby konwersji tj. przejście do witryny lub wyszukanie trasy w Google Maps.
Z tego artykułu dowiedziałeś się:
- czym jest wizytówka Google Moja firma,
- jakie zawiera informacje,
- w jaki sposób można ją założyć.