„Po co mi treść na stronie internetowej?”

To chyba jedno z częstszych pytań, jakie słyszy copywriter od Klienta przekonanego, że im tekstu mniej, tym lepiej. Minimalizm jest w modzie, a prostota jest ostatnio synonimem nowoczesności. Jednak witryna nasycona treścią, wcale nie jest nieatrakcyjna wizualnie. Wręcz przeciwnie – strona internetowa zawierająca interesujące teksty, zyskuje na wartości.

Wartość dla Google

Co lubi Google? Teksty ciekawe, rozbudowane i oryginalne. Ci, którzy interesują się tematyką SEO, zapewne wiedzą, że treść jest istotnym czynnikiem podczas oceniania witryny przez algorytmy wyszukiwarki. Coraz częściej podkreśla się, że Google ceni strony internetowe zawierające unikatową w skali całego Internetu treść. W związku z tym, dobre merytorycznie artykuły, zoptymalizowane zgodnie z wytycznymi SEO, pomagają witrynie zająć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Poprawnie przygotowana treść na stronę internetową, stanowi niezbędne wsparcie dla wszystkich działań związanych z pozycjonowaniem.

Wartość dla użytkownika

Co zatrzymuje Klienta na stronie? Słowo. Należy pamiętać, że głównymi odbiorcami naszych tekstów są użytkownicy witryny internetowej, a nie algorytmy wyszukiwarki. Piszemy dla ludzi, a nie tylko dla robotów Google. W związku z tym, odpowiednio zoptymalizowanie treści pod kątem SEO to nie wszystko. Jedynie atrakcyjne, kreatywne i merytoryczne teksty mogą przykuć uwagę użytkownika. Słowo to źródło informacji o firmie, niezastąpione narzędzie kreowania wizerunku i budowania więzi z Klientem. Pamiętajmy, że nawet przy pozornie prostych opisach – np. produktu lub usługi –  opowiadamy Klientowi o swoich priorytetach i wartościach.

Wartość to oryginalność

Każda witryna ma dwóch odbiorców – użytkowników strony i wyszukiwarkę. Dla nich liczy się treść. Oryginalna treść.  Ani Google, ani nasi Klienci, nie chcą czytać artykułów skopiowanych z innych stron internetowych. Wyszukiwarka bezlitośnie tratuje kopie treści (tzw. duplicate content). Witryna, która powiela treści, pokazywana jest niższej w wynikach wyszukiwania. Jak sprawdzić, czy teksty na naszej stronie są unikatowe w skali całego Internetu? Jest parę sposobów. Jednym z nich jest wprowadzenie fragmentu tekstu do okna wyszukiwania. Innym, jest weryfikacja witryny przy pomocy www.copyscape.com lub www.siteliner.com.