Noril

Co to jest pozycjonowanie?

Reklama firmy

Pozycjonowanie stron jest jednym z kluczowych mechanizmów promocji stron w wyszukiwarkach internetowych. To działanie zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis lub aplikację jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych. Pełen proces pozycjonowania polega na optymalizowaniu pozycjonowanej strony WWW oraz ciągłym utrzymywaniu jej na czołowych pozycjach rankingów wyszukiwań. Pozycjonowanie strony wraz z optymalizacją są procesami łącznymi, ciągłymi i często bardzo czasochłonnymi. Wymagają dużego nakładu pracy oraz stałego zaangażowania w utrzymywanie wysokich pozycji fraz. Na optymalizację strony składają się działania związane z modyfikacją treści witryny (pod kątem fraz, na które zamierza się prowadzić kampanię) oraz zmiany w kodzie źródłowym strony.

Badania ruchu internetowego jasno pokazują, że przeciętny użytkownik Internetu zdecydowanie lepiej traktuje oferty firm, które pojawiają się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach. W około 80-90% przypadków trafia on na strony WWW właśnie poprzez wyniki wyszukiwarki. Z tego powodu pozycjonowanie strony WWW jest najskuteczniejszą, aczkolwiek nie jedyną, formą promocji stron WWW. Połączone z odpowiednio zaplanowaną i prowadzoną kampanią linków sponsorowanych (np. kampanią AdWords) daje szybkie i długotrwałe efekty sprzedażowe, wizerunkowe oraz w znacznym stopniu wpływa na promocję marki czy produktu, finalnie podnosząc ich wartość.

Za sukces pozycjonowania uważamy jak najwyższą pozycję strony klienta w wynikach wyszukiwania Google na popularne słowa kluczowe. Efektywne i bezpieczne pozycjonowanie połączone z prawidłowo zoptymalizowanym serwisem oraz fachową obsługą bieżącą znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, iż potencjalny użytkownik Internetu spośród tysięcy wyników wybierze właśnie naszą stronę internetową. Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania oznacza większy zakres promowanej oferty oraz większą siłę rażenia w dotarciu do szerokiej lub wyselekcjonowanej grupy docelowej potencjalnych odbiorców danej oferty.