Pozycjonowanie strony biura rachunkowego

W Polsce codziennie otwierają się dziesiątki działalności gospodarczych.

Współpraca B2B i rozliczanie na fakturze, staje się dzisiaj standardem na rynku pracy.

Ze względu na preferencyjne warunki opłaty ZUS przez pierwsze lata działalności, najbardziej popularne są jednoosobowe działalności gospodarcze.

Mimo, iż istnieje wiele aplikacji, które pomagają w rozliczeniu działalności samodzielnie, to ze względu na fakt odpowiedzialności przed Urzędem Skarbowym, większość firm szuka biura rachunkowego do rozliczeń swojej księgowości.

Jeśli Ty posiadasz biuro rachunkowe i klienci cenią sobie Twoje usługi prawdopodobnie pozyskujesz klientów z polecenia.

Być może Twoja firma posiada zasoby do obsługi większej liczby klientów i zainteresuje Cię jak pozyskać dodatkowych? Jeśli tak – czytaj dalej!

Jak pozyskać dodatkowych klientów?

Aby odpowiedzieć na to pytanie należy zastanowić się co robią klienci (właściciele firm) w momencie kiedy szukają biura rachunkowego.

Żyjemy w XXI wieku i wyszukiwanie praktycznie wszystkiego przeniosło się do Internetu w ogromnym stopniu, więc kanał online będzie jednym z głównych źródeł reklamy, ale z pewnością nie jedynym.

Reklama online

Większość osób szukając biura rachunkowego skorzysta w wyszukiwarki internetowej. Często będzie to wyszukiwanie lokalne np “biuro rachunkowe gdynia”.

Jeśli Twoja firma znajdzie  się w wynikach takiego wyszukiwania, zwiększysz swoje szanse na pozyskanie dodatkowych klientów. Pytanie, w jaki sposób się tam znaleźć?

Pozycjonowanie lokalne biura rachunkowego

Jeśli chcesz, aby Twoja strona biura rachunkowego znalazła się w wynikach organicznych zleć pozycjonowanie swojej witryny. Osiągnięcie dobrej pozycji w wyszukiwaniach lokalnych, z uwzględnieniem miasta bądź dzielnicy, w dużych miastach, nie są aż tak trudne do osiągnięcia jak te globalne, dlatego budżet na pozycjonowanie lokalne nie musi być duży.

Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu, niskim kosztem rzędu kilkuset zł miesięcznie, możesz pozyskać kilku klientów, którzy będą płacić Ci co miesiąc za obsługę księgową. To inwestycja, która szybko się zwraca. Im dalej w czas tym rentowność rośnie.

Linki sponsorowane Google Ads

W wynikach wyszukiwania możesz znaleźć się także dzięki reklamie Google Ads. Reklamy te pojawią się nad organicznymi wynikami wyszukiwania, jeszcze bardziej zwiększając widoczność Twojego biura.

W tym rodzaju reklamy rozliczamy się w modelu CPC, zatem płacimy za kliknięcia. Kiedy użytkownicy zobaczą Twoją reklamę, ale nie klikną nie poniesiesz żadnych opłat.

Google Ads nie jest najtańszą reklamą, ale wiele biur rachunkowych z niej korzysta, ze względu na przewidywalne i powtarzalne efekty.

Aby rozpocząć reklamę należy utworzyć konto Google Ads i skonfigurować kampanię. Osoby bez wiedzy i doświadczenia powinny zlecić przygotowanie kampanii agencji reklamowej.

Mapy Google

Ważnym elementem reklamy biznesów lokalnych są Mapy Google.

Choć możliwa jest współpraca z biurem na odległość, poprzez kontakt telefoniczny, przesyłanie dokumentów kurierem, to na pewno większość właścicieli biznesów dla wygody skorzysta z lokalnego biura rachunkowego.

Osoby, którym zależy na bliskiej lokalizacji biura rachunkowego, z pewnością do wyszukiwania użyją Map Google.

Aby również pinezka Twojego biura rachunkowego się tam znalazła powinieneś dodać swoją firmę do bazy Google Moja Firma i dokładnie wypełnić cały profil.

Katalogi firm

Wpisując w wyszukiwarkę Google frazy związane z biurem rachunkowym, część wyników jakie otrzymamy to katalogi firm. Jeśli Twoja pozycja organiczna nie jest jeszcze wysoka warto się w takich katalogach znaleźć.

Nie dość, że osoba może znaleźć Twoje dane w katalogu, to wpisy takie również pomogą w pozycjonowaniu lokalnym Twojej własnej strony.

Reklama w sieci reklamowej Google

Dla większych biur rachunkowych warto polecić również sieć reklamową Google. Tu też możemy ustawić szczegółowy target.

Dzięki rozszerzeniom lokalizacji Google możemy wyświetlać mapę z Twoją lokalizacją. Wymaga to już nieco większego doświadczenia, więc, aby oszczędzić budżet lepiej jest zlecić to specjaliście.

Samodzielna konfiguracja reklamy przeważnie kończy się przepaleniem budżetu z zerowym efektem.

Opinie i marketing szeptany

W procesie decyzyjnym często brane są pod uwagę opinie, więc zadbaj o to aby te o Twoim biurze rachunkowym były jak najlepsze. Poproś swoich klientów o wyrażenie opinii o Twojej usłudze. Staraj się odpowiadać na negatywne opinie, aby Twój wizerunek w Internecie był nienaganny.

Remarketing

Osoby szukające biura rachunkowego z pewnością odwiedzą nie jedną z Twojej konkurencji. Nie pozwól, aby przed podjęciem ostatecznej decyzji, zapomnieli o Tobie i ominęli Cię w procesie decyzyjnym.

Możesz o sobie przypominać reklamą remarketingową za pośrednictwem Google Ads, a także Facebook Ads. Reklama remarketingowa przeważnie niewiele kosztuje, a jej skuteczność jest bardzo dobra.

Reklama offline

Plakaty i ulotki

Najlepsi klienci to ci, którzy mieszkają w pobliżu. Oni najchętniej zdecydują się na Twoje usługi. Zleć roznoszenie ulotek na okolicznych osiedlach oraz rozwieś swoje plakaty w na lokalnych tablicach informacyjnych. Z pewnością pozyskasz w ten sposób przynajmniej kilku klientów.

Listy do nowych firm z bazy CEIDG

Dobrym pomysłem jest śledzenie świeżo założonych firm w bazie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Możesz ulotkę ze swoją ofertą zapakować do koperty i wysłać tradycyjną pocztą na adres firmy. Tą formę reklamy z powodzeniem praktykują wszystkie banki z ofertą kont firmowych dla świeżo założonych firm.

Podsumowanie

Jak widzisz biuro rachunkowe można reklamować na wiele sposobów. Każda z tych form reklamy może dostarczyć Ci dodatkowych klientów, ale najważniejsze, aby nadmierna ilość klientów nie przyćmiła jakości usług, więc zanim zainwestujesz w reklamę zastanów się czy dasz radę zachować jakość razem ze wzrostem liczby klientów.

Pamiętaj, że najlepsza forma reklamy to rekomendacja obecnych klientów, dlatego jakość obsługi zawsze miej na pierwszym miejscu.

Pozycjonowanie stron notariuszy