Apetyczne social media od Google+

Moda  fotografowania swoich talerzy ogarnęła media społecznościowe. Stały się one rajem dla blogerek kulinarnych oraz platformą dzielenia się zdjęciami swoich posiłków. Na Facebook’u nie trudno podpatrzeć, czym delektowali się dzisiaj nasi znajomi, na Instagramie nie brakuje fotografii opatrzonych #FoodPorn, a Pinterest to skarbnica inspiracji o tym, jak zorganizować doskonałą kolację. Jedzenie ma zaspokoić nie tylko … Czytaj dalej

7 narzędzi przydatnych w pracy copywritera

Można by przewrotnie powiedzieć, że podstawowym narzędziem copywritera jest kartka papieru (a raczej Word lub jak kto woli Open Office) i słowo. Faktycznie, w dużej mierze to prawda. Jednak, aby stworzyć dobrą i unikalną treść, czasem potrzeba czegoś więcej. Oczywiście każdy copywriter ma swoje własne, sprawdzone sposoby na to jak kreatywnie i wydajnie tworzyć chwytliwe … Czytaj dalej

Google o modzie, czyli Fashion Trends 2015

Gdy nie wiemy, gdzie kupić interesujący nas produkt, szukamy jakiejś informacji, chcemy sprawdzić co dzieje się w świecie mody, polityki, kultury – pytamy Google. Okno wyszukiwania poznało wiele nurtujących internautów kwestii. Katalog zapytań to niezwykle cenna baza danych o użytkownikach – o tym, czego szukają, co im się podoba oraz co lubią nosić.  W ten sposób … Czytaj dalej

4 największe mity na temat pozycjonowania

Wokół pozycjonowania witryn internetowych wyrósł mit magicznej i niedostępnej zwykłym użytkownikom wiedzy. Nie da się ukryć, że dla wielu osób niezwiązanych z branżą SEO, proces pozycjonowania to wciąż szereg niezrozumiałych działań z pogranicza czarnej magii. Wynika to głównie z braku konkretnej wiedzy dotyczącej praktyk oraz czynników, które wpływają na wysokie pozycje strony w wynikach wyszukiwania. … Czytaj dalej

Dlaczego warto optymalizować strony www?

Optymalizacja witryny jest obecnie jednym z kluczowych elementów skutecznego pozycjonowania. Bez niej o wiele trudniej jest osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Optymalizowanie strony WWW to w pewnym sensie „naprawianie” jej kodu, poprawianie istniejącej struktury oraz poszczególnych jej składników. Optymalizator, korzystając z odpowiednich narzędzi, szuka „usterek” i niedociągnięć w projekcie, bądź elementów które można poprawić. … Czytaj dalej

„Po co mi treść na stronie internetowej?”

To chyba jedno z częstszych pytań, jakie słyszy copywriter od Klienta przekonanego, że im tekstu mniej, tym lepiej. Minimalizm jest w modzie, a prostota jest ostatnio synonimem nowoczesności. Jednak witryna nasycona treścią, wcale nie jest nieatrakcyjna wizualnie. Wręcz przeciwnie – strona internetowa zawierająca interesujące teksty, zyskuje na wartości. Wartość dla Google Co lubi Google? Teksty … Czytaj dalej

Zacznijmy od początku: czym tak naprawdę jest „SEO”?

Rozwinięcie skrótu „SEO” – search engine optimization – oznacza w języku polskim dokładnie tyle, co „optymalizacja stron WWW pod kątem wyszukiwarek internetowych”. Już na samym wstępie powinniśmy zauważyć, że nie ma tu mowy o „pozycjonowaniu”, jak często dość nieprecyzyjnie jest tłumaczony ów magiczny skrót przez rodzimych specjalistów z branży. Pozornie różnica jest żadna, bo chodzi przecież o to, żeby zoptymalizowana strona … Czytaj dalej

Skuteczny copywriting w pigułce

Praca copywritera nie zawsze jest cudowna. Naglące terminy, zniecierpliwieni Klienci i całe mnóstwo tekstów do napisania. Dobrych tekstów. Unikalnych, zgodnych z wytycznymi SEO, budujących wizerunek marki i skutecznych sprzedażowo. I tu przechodzimy do sedna. No bo jak napisać tekst, który będzie oryginalny, zadowoli Klienta, a w dodatku pomoże wywindować witrynę na wysokie pozycje w wynikach … Czytaj dalej

5 inspiracji copywritera

„Content Marketing is the only marketing left”. Seth Godin – dla wielu osób guru marketingu – przewidział już dawno, że to właśnie „content is the king”. Nie technologia,  nie systemy produkcyjne, ale właśnie content! Parafrazując, treść jest najważniejsza i to ona decyduje o sukcesie bądź porażce każdej kampanii. To właśnie tekst przekazuje istotne idee i wartości, … Czytaj dalej

Dobry „tekściarz” potrzebny od zaraz

Rozwój nowych mediów sprawił, że coraz częściej mamy do czynienia z powstawaniem nieznanych dotąd profesji. Przykład? Copywriter. Zawód na tyle nowy, że nadal nie otrzymał polskiego odpowiednika swojej nazwy, i na tyle stary, że zdążył już dobrze zadomowić się w marketingu, reklamie i wszędzie tam, gdzie docenia się chwytliwy tekst. Nie ma co się oszukiwać, słowa otaczają nas … Czytaj dalej