Noril

Zmiany na Twitterze – początek końca czy krok w dobrą stronę?

Social media
Laptop zmiany na Twitterze

Twitter musi się zmienić – to fakt. Ten portal ma obecnie ponad 300 milionów użytkowników na całym świecie, a nadal nie zarabia. Co więcej, Twitter notuje całkiem pokaźne straty, w trzecim kwartale poprzedniego roku miał aż 132 miliony dolarów na minusie! Nic dziwnego, że zarządzający chcą zmienić “ćwierkacza”, dać więcej miejsca reklamodawcom i wprowadzić rewolucję, która przyciągnie nowych użytkowników. Jak będą wyglądać nowości? Po pierwsze zniknie limit znaków (no dobra, w sumie nie zniknie, ale 140 znaków zamieni się w 10 tysięcy), a timeline, czyli taka facebookowa tablica, przestanie być wyświetlana w sposób chronologiczny.

Czytaj dalej “Zmiany na Twitterze – początek końca czy krok w dobrą stronę?”

Noril

Lajk to internetowa waluta!

Social media
Wykres analytics

Wchodzisz do Internetu i masz dostęp do tysięcy artykułów, a to wszystko jedynie za wykupienie abonamentu u operatora. Mamy praktycznie nieograniczoną możliwość czytania newsów z całego świata. W realnym świecie kupno gazety jest jakąś formą podziękowania za ciekawą treść, ale jak w Internecie możemy docenić autora lub całe wydawnictwo? Za pomocą polubień i udostępnień.

Czytaj dalej “Lajk to internetowa waluta!”

Noril

Poważne zmiany w zliczaniu wyświetleń w reklamach Google

SEO/SEM
Wykres danych

Zdążyliśmy się już przyzwyczaić do niektórych rozwiązań oferowanych przez Google w ramach dostosowywania kampanii reklamowych do własnych potrzeb. Kampanie AdWords kierowane na sieć reklamową, umożliwiały nam dotychczas ustawienie ograniczenia na ilość jednostek reklamowych wyświetlonych w danym okresie jednemu użytkownikowi. Ustawienie to jest o tyle przydatne, że z jednej strony pozwala nam, przy założonym budżecie reklamowym, na ograniczenie potencjalnych kosztów (szczególnie przy modelu rozliczeń ustawionym na CPM), a z drugiej – redukuje ryzyko irytacji użytkownika powtarzającą się treścią reklamy. Czytaj dalej “Poważne zmiany w zliczaniu wyświetleń w reklamach Google”

Noril

Nie bójmy się mediów społecznościowych!

Social media
Close up of hand with laptop and social media network icons

Media społecznościowe są dziś czymś tak powszednim jak telewizja czy radio. Niby trudno spotkać osoby, które w social mediach w ogóle nie istnieją, ale nadal wiele przedsiębiorstw uważa, że firmowe konta na Facebooku, Twitterze czy LinkedInie są kompletnie niepotrzebne. Może istnieją specyficzne branże, w których jest to prawdą, jednak większość firm po prostu musi być w social mediach.

Czytaj dalej “Nie bójmy się mediów społecznościowych!”

Noril

Jak ponownie dotrzeć do obecnych Klientów oraz jak się pozbyć tych natarczywych reklam

SEO/SEM
nachalne reklamy

Kilka słów o remarketingu

We wszystkich gałęziach rynku, w których pojawiają się duże pieniądze, możemy liczyć na spryt i przebiegłość osób, które dyktują kierunki ich rozwoju. Jednym z takich “sprytnych” rozwiązań jest sposób na dotarcie do istniejących lub byłych użytkowników naszej strony. Od 2010r. Google udostępnia narzędzia umożliwiające tworzenie kampanii remarketingowych, ale dopiero od niedawna weszliśmy w okres, w którym remarketing  przestał być opcjonalnym dodatkiem do  reklam AdWords i stał się ich koniecznym dopełnieniem.

Istnieje kilka powodów dla których remarketing stał się jednym z najbardziej pożądanych narzędzi reklamowych: Czytaj dalej “Jak ponownie dotrzeć do obecnych Klientów oraz jak się pozbyć tych natarczywych reklam”

Noril

Google przekształca się w holding Alphabet

Inne
Google Alphabet

Dwa tygodnie temu – 10 sierpnia 2015 – Larry Page zamieścił na oficjalnym blogu Google informację o powołaniu nowego bytu w postaci holdingu Alphabet. W skład nowego przedsiębiorstwa wejdą jednostki zależne do tej pory od Google oraz samo Google w całości.
Restrukturyzacja ma za zadanie poprawę zarządzania i odseparowanie od siebie projektów nieprzystających tematycznie i branżowo.

Przedsiębiorstwa które wejdą w skład Alphabet: Czytaj dalej “Google przekształca się w holding Alphabet”

Noril

AdWords czy Pozycjonowanie – Co jest lepsze?

Pozycjonowanie, SEO/SEM
AdWords czy pozycjonowanie?

AdWords czy Pozycjonowanie?

To jedno z częstszych pytań, które zadawane są przez początkujących przedsiębiorców i marketingowców. Niestety – jednoznaczne wskazanie przewagi którejś z opcji zależy od czynników charakterystycznych dla danego przypadku, więc w rezultacie najczęściej odpowiedź na to pytanie zaczyna się od “to zależy”.

W ogólnym przypadku, obie metody promocji w internecie są niezbędne, aby zaistnieć w dowolnej branży. To, na którą metodę położymy większy nacisk i zainwestujemy w nią więcej czasu i środków zależy od: Czytaj dalej “AdWords czy Pozycjonowanie – Co jest lepsze?”

Noril

Social media w służbie marketingu

Inne, Social media
kanały społecznościowe w marketingu internetowym

Nie sztuką jest założyć firmę. Sztuką jest prowadzić ją tak, by jak najwięcej osób dowiedziało się, że jej produkty lub usługi są lepsze niż oferta konkurencji. To dlatego tak ważne jest kreowanie pozytywnego wizerunku. Idąc tym tropem, coraz więcej firm decyduje się na działania marketingowe i wizerunkowe przy wykorzystaniu social media. W dobie Internetu i mobilności, w świecie opanowanym przez nowe technologie, marketing społecznościowy to skuteczne narzędzie, które może pomóc zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów i zwiększyć rozpoznawalność marki w sieci. Jeżeli wciąż wahasz się czy warto rozpocząć profesjonalną przygodę z mediami społecznościowymi, oto pięć najważniejszych korzyści, które płyną z obecności w social media.

Czytaj dalej “Social media w służbie marketingu”