Rewolucja na Twitterze mniej radykalna

Jakiś czas temu pisałem o planowanych zmianach na Twitterze. Teraz wiemy znacznie więcej niż dwa miesiące temu. Wnioski? Nie jest tak radykalnie jak miało być, ale wciąż musimy poczekać na poważniejsze kroki osób zarządzających Twitterem. Na razie powolutku wprowadzane są zmiany dotyczące chronologii wpisów, jednak wciąż to użytkownik może zdecydować czy chce widzieć tweety po kolei, … Czytaj dalej

PageRank – czy to już koniec?

PageRank jest algorytmem, który od wielu lat był wykorzystywany przez Google oraz osoby pracujące w branży SEO. Teraz PageRank przestał mieć większe znaczenie, ponieważ algorytm stał się po prostu zbyt mało dokładny. Liczba czynników wpływająca na pozycję danej strony w wyszukiwarce Google stale się zwiększa, więc PageRank w pewnym stopniu umarł śmiercią naturalną. Wciąż będzie zapewne … Czytaj dalej

Poćwierkajmy trochę!

Dopóki nie założyłem konta na Twitterze, uważałem, że ograniczanie swojej wypowiedzi do 140 znaków nie ma większego sensu. Kiedy już znalazłem się na tym portalu, to ujął mnie on swoimi atutami. Pytanie, czy firma również może znaleźć na “ćwierkaczu” coś dla siebie? Kto korzysta z Twittera? Na początek określmy, co dzieje się każdego dnia na … Czytaj dalej

7 powodów, dla których musisz mieć bloga

Kiedyś blog kojarzony był z internetowym pamiętnikiem, na którym młodzież zapisywała swoje przemyślenia i życiowe historie. Dziś ta forma ewoluowała i stała się świetnym narzędziem dla specjalistów oraz ekspertów, którzy blogując, tworzą coś na kształt internetowej, jednoosobowej gazety. Teraz firmowy blog to już normalność, setki firm w Polsce posiada taką zakładkę na swojej stronie. Przedstawiamy … Czytaj dalej

Nie widać Cię na Facebooku? Wyjaśniamy dlaczego!

“Najważniejszym celem fanpage’a jest zdobywanie jak największej liczby fanów. Im więcej tym lepiej, bo przecież wygląda to świetnie”. Ten mit jest często spotykany, ale, jak większość mitów, nie ma zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Takie myślenie ma sens jedynie wtedy, gdy zdobędziemy masy polubień dzięki mądrym i zaplanowanym działaniom. W innym wypadku możemy przestać być … Czytaj dalej

Zmiany na Twitterze – początek końca czy krok w dobrą stronę?

Twitter musi się zmienić – to fakt. Ten portal ma obecnie ponad 300 milionów użytkowników na całym świecie, a nadal nie zarabia. Co więcej, Twitter notuje całkiem pokaźne straty, w trzecim kwartale poprzedniego roku miał aż 132 miliony dolarów na minusie! Nic dziwnego, że zarządzający chcą zmienić „ćwierkacza”, dać więcej miejsca reklamodawcom i wprowadzić rewolucję, … Czytaj dalej

Lajk to internetowa waluta!

Wchodzisz do Internetu i masz dostęp do tysięcy artykułów, a to wszystko jedynie za wykupienie abonamentu u operatora. Mamy praktycznie nieograniczoną możliwość czytania newsów z całego świata. W realnym świecie kupno gazety jest jakąś formą podziękowania za ciekawą treść, ale jak w Internecie możemy docenić autora lub całe wydawnictwo? Za pomocą polubień i udostępnień. Polubienia … Czytaj dalej

Poważne zmiany w zliczaniu wyświetleń w reklamach Google

Zdążyliśmy się już przyzwyczaić do niektórych rozwiązań oferowanych przez Google w ramach dostosowywania kampanii reklamowych do własnych potrzeb. Kampanie AdWords kierowane na sieć reklamową, umożliwiały nam dotychczas ustawienie ograniczenia na ilość jednostek reklamowych wyświetlonych w danym okresie jednemu użytkownikowi. Ustawienie to jest o tyle przydatne, że z jednej strony pozwala nam, przy założonym budżecie reklamowym, … Czytaj dalej

Czy media społecznościowe sprzedają?

“Media społecznościowe fajnie wyglądają, ale w sumie dają niewiele, poza dobrym wizerunkiem”. Często słyszę podobne głosy i mogę to tłumaczyć jednym – nie wszyscy znamy możliwości, jakie dają nam social media. Gdzie sprzedawać? Facebook, Instagram, Twitter, GoldenLine, Pinterest, LinkedIn, Google+ i wiele innych. Chyba każdy wybierze coś dla siebie, znajdzie swoje miejsce na mapie mediów … Czytaj dalej

Nie bójmy się mediów społecznościowych!

Media społecznościowe są dziś czymś tak powszednim jak telewizja czy radio. Niby trudno spotkać osoby, które w social mediach w ogóle nie istnieją, ale nadal wiele przedsiębiorstw uważa, że firmowe konta na Facebooku, Twitterze czy LinkedInie są kompletnie niepotrzebne. Może istnieją specyficzne branże, w których jest to prawdą, jednak większość firm po prostu musi być … Czytaj dalej